Door de steeds verder toenemende technische ontwikkelingen van auto’s is het een must om te beschikken over de juiste en vooral actuele kennis. Door de toenemende complexiteit komt er steeds meer kijken bij het stellen van een diagnose en het vervangen van een defect onderdeel, met daarbij in steeds meer gevallen de noodzaak om het product te voorzien van nieuwe software.
Koskamp heeft als doel het autobedrijf te ondersteunen op het gebied van (technische) opleidingen en productinformatieavonden. Dit doen we in onze drie technische trainingscentra te Assen, Kampen en Nijmegen en de zeven theoriecentra.
Om (zo veel mogelijk) te voorkomen dat gemonteerde producten vroegtijdig uitvallen of niet volgens de juiste procedure worden vervangen gaat Koskamp starten met een nieuw technisch concept en een unieke aanvullende garantieafhandeling: Kostech Specialist
De uitdrukkelijke wens van ieder autobedrijf is dat gemonteerde goederen niet vroegtijdig uitvallen. Mocht dit toch gebeuren dan wordt door de berijder een snelle adequate reactie verwacht om te kunnen beoordelen of het een productfout betreft (of niet). Met de Koskamp “geen gezeur garantie” gaan wij (het grootste deel van) de garantie aanvragen direct met u afwikkelen!
Hoe wordt u “Kostech specialist’’?
Indien u beschikt over de actuele kennis en dit is geregistreerd, dan wordt u Kostech Specialist. Koskamp organiseert in al haar trainingscentra productgerichte informatieavonden verdeeld in tien hoofdgroepen. Naast deze productspecifieke avonden volgt u een technisch opleidingsplan bij Koskamp Opleidingen.
Na het volgen van de informatieavonden en het correct invullen van de toets ontvangt u uw persoonlijke Kostech specialist paspoort. In dit (digitale) paspoort registreren we na de avond uw succesvolle aanwezigheid.
Hoe werkt de unieke Koskamp geen gezeur garantie?
De unieke geen gezeur garantie is van toepassing voor bedrijven:
- Waarvan één of meerdere monteurs de avonden met succes heeft afgerond en een technisch opleidingstraject volgt bij Koskamp Opleidingen.
- Waarbij de Kostech specialist de onderdelen heeft gemonteerd.
- Als er aantoonbaar speciaal gereedschap is gebruikt voor de montage (indien van toepassing) zoals b.v. bij koppelingen of distributie.
- Als u via Koskamp.nl, voordat u begint met de reparatiewerkzaamheden, het garantieformulier invult. U krijgt binnen 30 minuten antwoord op de te nemen vervolgstappen.
Hoe wordt u “Kostech specialist’’?
Indien u beschikt over de actuele kennis en dit is geregistreerd, dan wordt u Kostech Specialist. Koskamp organiseert in al haar trainingscentra productgerichte informatieavonden verdeeld in tien hoofdgroepen. Naast deze productspecifieke avonden volgt u een technisch opleidingsplan bij Koskamp Opleidingen.
Na het volgen van de informatieavonden en het correct invullen van de toets ontvangt u uw persoonlijke Kostech specialist paspoort. In dit (digitale) paspoort registreren we na de avond uw succesvolle aanwezigheid.
Hoe werkt de unieke Koskamp geen gezeur garantie?
De unieke geen gezeur garantie is van toepassing voor bedrijven:
- Waarvan één of meerdere monteurs de avonden met succes heeft afgerond en een technisch opleidingstraject volgt bij Koskamp Opleidingen.
- Waarbij de Kostech specialist de onderdelen heeft gemonteerd.
- Als er aantoonbaar speciaal gereedschap is gebruikt voor de montage (indien van toepassing) zoals b.v. bij koppelingen of distributie.
- Als u via Koskamp.nl, voordat u begint met de reparatiewerkzaamheden, het garantieformulier invult. U krijgt binnen 30 minuten antwoord op de te nemen vervolgstappen.
Rondom de auto zijn er 10 hoofdthema's (dus 10 avonden)
- Aandrijving – Stuurinrichting - Wielophanging
- Airco - Koeling
- Banden en TPMS
- Distributie (deelname Gates partner verplicht) i.v.m. 2 naar 4 jaar garantie
- Koppeling
- Remmen
- Electro - Elektronica
- Brandstof - Inspuiting
- Turbo’s (deelname TurboPartner verplicht)
- Uitlaatemissie (katalysator, roetfilter en EGR)
Voorwaarden van Kostech
- Wanneer de aanvraag goed is binnengekomen en wij de “geen gezeur garantie” toekennen vindt u online een overzicht van de gehonoreerde vergoeding op basis van flatrate tijden. Hiervoor mag u een factuur sturen. Indien de factuur anders is dan de gehonoreerde claim nemen we deze niet in behandeling.
- In geval van artikelen die in minder dan 20 minuten te monteren zijn vergoeden wij geen uren.
- Tijdens de overgangsperiode zullen bestaande of nieuwe claims waarvoor nog geen informatieavond is gepland/gevolgd op de huidige wijze worden afgehandeld. Vanaf 01-01-2020 zullen uitsluitend claims in behandeling worden genomen die op bovenstaande wijze zijn aangevraagd. Met deze aanbieding bent u verzekerd van vakkundig opgeleide medewerk(st)ers. Mocht het onverhoopt toch fout gaan, dan krijgt u (een deel) van het aankoopbedrag terug.
- Als de claim is afgewezen door onjuiste montage of om welke reden dan ook, zal er geen vergoeding van uren plaatsvinden. Uit coulance zal Koskamp wel (een deel) van het aankoopbedrag van het product vergoeden, waarbij een percentage van 5% per maand in mindering zal worden gebracht. Kortom, als een product 6 maanden gemonteerd heeft gezeten en de garantie is afwezen, maar de technische informatieavond is wel gevolgd en heeft afgerond, dan zal Koskamp als unieke geen gezeur garantie 70% van het aankoopbedrag vergoeden (met uitzondering van banden).
De geldigheid van de gevolgde informatieavonden is drie jaar (gezien de vele technische ontwikkelingen o.a. turbopartner 2.0). Daarna is men verplicht de avond opnieuw bij te wonen om aanspraak te kunnen blijven maken op de unieke geen gezeur garantie.